Akershus Amstidene, Amta.no, og Østlandets blad, oblad.no hadde en artikkel av Inger Eide Nordseth om bMarketing september 2020. 

Artikkelen ligger bak betalingsmur, men vi har tatt oss den friheten å klippe og lime inn noen sitater.

– Jeg ønsker å gjøre lokale bedrifter synlige på nett og skape flere arbeidsplasser i nærmiljøet, forteller Hanne Josefsen i Bmarketing i Drøbak.

Hanne som er bosatt i Kolbotn er ingen nybegynner i faget. Hun har lang erfaring i grafisk bransje og har de siste 6 årene hatt ansvar for markedsføring av kurs og studier ved IGM i Oslo. Før dette drev hun Fargerommet grafisk på Kolbotn. Der hun jobbet med trykksaker, nettsider og markedsføring.

Hanne drives av å nå mål og se resultater.

– For hver påmelding, henvendelse, hvert salg - så får jeg en liten «lykkerus», også når det er for kunder. Jeg vil hjelpe bedrifter å lykkes, forteller Josefsen.

Lavere kostnader for kunden

I advokatfirmaet Austin Lyngmyr som jobber mot forbrukermarkedet har de i flere år hatt en tung satsning på nettet.

– Det er hovedårsaken til at vi har hatt så god vekst, nå søker forbrukeren på nett og googler seg fram til en spesialist, fremfor å finne advokaten på hjørnet, forklarer advokat Kjetil Lyngmyr (39).

De startet med ekspertise fra større byråer, men ønsket å få ekspertise i eget hus.

– Hanne har veldig bred og lang erfaring, samtidig er hun kvikk og ungdommelig i tankegangen, det er en fin kombinasjon, forteller Lyngmyr.

Han håper flere lokale bedrifter vil se verdien i å bruke et lokalt firma til markedsføring.

– Jeg tror det er mange der ute som ønsker å bli mer synlige på nett, men som ikke vet hvordan de skal gå frem. Samtidig er de bekymret for at kostnadene skal galoppere.

– Er det rimeligere?

– De store bedriftene må ha en spesialist på alt, da koster det deretter. Hun jobber like effektivt som de store bedriftene. Jeg håper folk kan få øynene opp for det, sier Lyngmyr.

– Hva får kunden hos deg?

– De vil få personlig oppfølging. Jeg er glad i folk og setter meg ordentlig inn i sakene til bedriftene og hva de ønsker, forteller Josefsen.

Tekst og bilder v/ Inger Eide Nordseth for amta.no

Saken ble også omtalt i det grafiske bransjemagasinet, Grafkom:

 

Printprofil satser på digital markedsføring – men har ikke gitt opp papiret! Hanne Josefsen har bred erfaring fra grafisk bransje, der hun blant annet har vært aktiv i IGM, Grafisk bransjeforening og Fargerommet grafisk. Nå starter hun opp eget firma igjen – med fokus på digital markedsføring. Det melder Akershus Amtstidende.

Papir er fortsatt viktig

Josefsen er dog nøye med å understreke at papiret fortsatt er en viktig og god kommunikasjonskanal.

– Det er viktig å være synlig i den fysiske verden også. En avisannonse ødelegger ikke leseflyten og så ser du ikke så gjerrig ut. Du må ha litt pondus, forklarer Josefsen.