Konsulent digital markedsføring
Vil du ha flere kunder og selge mer?
Salg og markedsføring som gir resultater
Konsulenten jobber daglig med markedsføring for ulike bedrifter. Dette gir erfaringer som kommer din bedrift til gode. Trenger du en kickstart av markedsføringen på internett, eller hjelp med kampanjer og annonser i noen perioder?
Få hjelp til din digitale markedsføring
Nettsider
Målet med nettsidene er at de bidrar til at virksomheten din når dine forretningsmål. Med gode konkrete tekster og bilder i høy kvalitet, blir du også mer synlig i søk på Google. Ved kartlegging av nettsidene dine får du råd og tips til din virksomhets synlighet i søk.
Søkemotoroptimalisering, SEO
Innholdet på nettsidene blir tilrettelagt slik at de blir funnet i søk. Dette handler om det tekniske på websiden, strukturen på innholdet, og innholdet i teksten. At innholdet er skrevet i et naturlig språk og at det samsvarer med det leseren søker etter.
Du kan få konsulenthjelp til å lage nye nettsider eller redigere og vedlikeholde eksisterende nettsider.
Innholdsmarkedsføring
Innholdsmarkedsføring, på engelsk, Content Marketing, er godt digitalt innhold på nettsidene dine. Dette kan være fagartikler, bruksanvisninger, tips, underholdning eller andre ting som hjelper kunden mer enn bare å selge produkter og tjenester. Innholdsmarkedsføring kan også være på sosiale medier i form av video på YouTube eller gode bilder og video på Instagram.
Innholdet du skaper skal bidra til at du når dine forretningsmål.
Du kan få konsulenthjelp til innholdsmarkedsføring både når det gjelder tekst, bilder og video. På nettsidene eller i sosiale medier.
Sosiale medier
Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, Snapchat og TikTok
I mange bransjer forventes det at du kommuniserer og er lett tilgjengelig for målgruppen din i ulike sosiale medier.
Kanalene er forskjellige, og du må tilpasse innholdet og kommunikasjonen til målgruppen og kanalen.
Det holder ikke å ha en Facebook-side, du må ha en plan for hvorfor du skal være på Facebook, og hvorfor målgruppen din har lyst til å kommunisere med deg der. Du må være relevant.
Om du har konto på Instagram med mye godt innhold og mange følgere, skal Instagram-kontoen også bidra til at du når dine forretningsmål.
Les mer om annonsering på Facebook og Instagram her.
Få hjelp av bMarketing til å møte kundene dine med godt, relevant innhold i sosiale medier.
Google Ads
Med annonser på Google treffer du kundene der de allerede søker etter dine produkter og tjenester.
Annonsene er relevante og hjelper kundene med å finne det de trenger.
I Googles annonsesystem har du full kontroll over budsjettet, hvor mye penger du til enhver tid ønsker å bruke på de ulike kampanjene og annonsene.
Les mer om Google-annonser her
Få hjelp til å sette opp kampanjer og annonser i Google Ads. Ta kontakt.
Kampanjer og annonser
Annonsering på Facebook og andre flater skiller seg ut fra Google-annonser ved at målgruppen ikke nødvendigvis har søkt etter tjenestene dine. Annonsene må tilpasses kanalen de er i.
Facebook-annonser skal være en del av flyten på Facebook hjem-siden eller Storien til målgruppen. Om annonsen skal gi verdi, og ikke virke irriterendes, skal den helst være en naturlig del av leseflyten/scrollingen til kunden.
Også i de andre kanalene skal annonsen helst være en del av feeden.
Banner-annonser på andre flater, som f. eks display-annonser fra Google som vises på andre nettsider, og f.eks bannerannonser på nettaviser og magasiner må ofte skille seg mer ut slik at de tar oppmerksomheten fra det redksjonelle innholdet. Her kan ofte remarketing (markedsføring til målgruppen som har besøkt nettsidene dine tidligere) være en god idé, da kunden kjenner til merkevaren din fra før, og legger derfor mer merke til annonsene.
Få hjelp av bMarketing til kampanjer og annonser på ulike digitale flater. Ta kontakt.
Få hjelp til din markedsstrategi
Markedsstrategien skal bidra til at du og din virksomhet når deres forretningsmål. For å vite om strategien lykkes, må du måle resultatene.
Vi måler de ulike aktivitetene i markedsføringen slik at vi ikke bare ser om vi lykkes, men også for å kontinuerlig optimalisere og sjekke at vi er på rett spor.
Mål og måltall brukes på besøk på nettsidene, antall henvendelser, antall solgte produkter, antall påmeldte til nyhetsbrev, lesetid på artikler, klikk på annonser osv.
Konvertering
Du setter selv målene. Om et mål er x antall henvendelser fra en annonsekampanje vil hver henvendelse være en konvertering. Nøkkeltallene vi setter for mål kalles KPI (Key Performance Indicator)
Ta kontakt for hjelp til markedsplan og gjennomføring av din digitale strategi.