Digital markedsføring og kommunikasjon

Markedsføring som bidrar til at du og din bedrift blir synlig og får bedre resultater av å være på internett.

Mye av kommunikasjonen din med kundene er digital, enten via nettsider, e-post, nyhetsbrev eller sosiale kanaler. Få hjelp av oss slik at potensielle kunder finner deg og det du tilbyr når de gjør et Google-søk eller bruker sosiale medier.

BMARKETING hjelper deg å sette mål for hva du vil oppnå med den digitale kommunikasjonen. Deretter lager vi en strategi og markedsplan for hvordan du skal nå målene.

Hva er egentlig digital markedsføring?

Ålesund, Bergen og Stavanger
Bmarketing hjelper kunder i hele Norge
Tjenester innen digital markedsføring:
    Add a header to begin generating the table of contents

    Markedsstrategi - mål og KPIer

    Markedsstrategien skal bidra til at du og din virksomhet når deres forretningsmål. For å vite om strategien lykkes, må du måle resultatene. Målet bør være konkret.

    Vi måler de ulike aktivitetene i markedsføringen slik at vi ikke bare ser om vi lykkes, men også for å kontinuerlig optimalisere og sjekke at vi er på rett spor.

    Mål og måltall brukes på besøk på nettsidene, antall henvendelser, antall solgte produkter, antall påmeldte til nyhetsbrev, lesetid på artikler, klikk på annonser osv.

    Konvertering

    Du setter selv målene. Om et mål er x antall henvendelser fra en annonsekampanje vil hver henvendelse være en konvertering. Nøkkeltallene vi setter for mål kalles gjerne for KPI (Key Performance Indicator)

    Ta kontakt for hjelp til plan og gjennomføring av din markedsstrategi

    Med annonser på Google treffer du kundene der de allerede søker etter dine produkter og tjenester. Annonsene er relevante og hjelper kunden å finne det de trenger.

    I Googles annonsesystem har du full kontroll over budsjettet, hvor mye penger du til enhver tid ønsker å bruke på de ulike kampanjene og annonsene.

    Les mer om hvordan vi jobber med Google-annonser –>

    Sosiale medier

    Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, Snapchat og Twitter

    I mange bransjer forventes det at du kommuniserer og er lett tilgjengelig for målgruppen din i ulike sosiale kanaler. Kanalene er forskjellige, og du må tilpasse innholdet og kommunikasjonen til målgruppen og kanalen.

    Det holder ikke å ha en Facebook-side, du må ha en plan for hvorfor du skal være på Facebook, og hvorfor målgruppen din har lyst til å kommunisere med deg der. Du må være relevant.

    Om du har konto på Instagram med mye godt innhold og mange følgere, skal Instagram-kontoen også bidra til at du når dine forretningsmål.

    Les mer om annonsering på Facebook og Instagram her.

    Få hjelp av bMarketing til å møte kundene dine med godt, relevant innhold i sosiale medier.

    Kampanjer og annonser

    Annonsering på Facebook og andre flater skiller seg ut fra Google-annonser ved at målgruppen ikke nødvendigvis har søkt etter tjenestene dine. Annonsene må tilpasses kanalen de er i.

    Facebook-annonser skal være en del av flyten på Facebook hjem-siden eller Storien til målgruppen. Om annonsen skal gi verdi, og ikke virke irriterendes, skal den helst være en naturlig del av leseflyten/scrollingen til kunden. Også i de andre soiale medier-kanalene bør annonsen  være en del av feeden.

    Banner-annonser på andre flater

    Display-annonser fra Google som vises på andre nettsider, og bannerannonser på nettaviser og magasiner må ofte skille seg mer ut slik at de tar oppmerksomheten fra det redksjonelle innholdet. Her kan ofte remarketing (markedsføring til målgruppen som har besøkt nettsidene dine tidligere) være en god idé, da kunden kjenner til merkevaren din fra før, og derfor legger mer merke til annonsene.

    Ta kontakt for hjelp av bMarketing til kampanjer og annonser på ulike digitale flater.

    SEO, synlighet i søk på Google og i andre søkemotorer

    Søkemotoroptimalisering, SEO (Search Engine Optimization) betyr at man tilrettelegger innholdet på nettsidene slik at de blir funnet i søk i en søkemotor. Dette handler om det tekniske på websiden, strukturen på innholdet, og innholdet i teksten. At innholdet er skrevet i et naturlig språk og at det samsvarer med det leseren søker etter.

    Les mer om hvordan vi jobber med søkemotoroptimalisering av dine nettsider

    Innholdsmarkedsføring

    Innholdsmarkedsføring er godt innhold på nettsidene dine, som fagartikler, bruksanvisninger, tips, underholdning eller andre ting som hjelper kunden mer enn bare å selge produkter og tjenester. Det kan også være i form av video på YouTube eller gode bilder på Instagram.

    Med innholdsmarkedsføring vil nettsidene også bli mer synlig ved søk på internett. Innholdet du skaper skal bidra til at du når dine forretningsmål.

    Du kan få hjelp av bMarketing til innholdsmarkedsføring både når det gjelder tekst, bilder og video. På nettsidene eller i sosiale medier.

    Mer om innholdsmarkedsføring

    Hjemmesider

    Nettsidene dine skal hjelpe den aktuelle kunden å nå sitt mål. Enten det gjelder å kjøpe et produkt, bestille en tjeneste, lese informasjon eller laste ned en oppskrift.

    Målet med dine nettsider bør være at de bidrar til at du når dine forretningsmål.

    Gode konkrete tekster og bilder i høy kvalitet vil også gjøre at innholdet blir mer synlig i søk på Google.

    Du kan få hjelp av bMarketing til å lage nye nettsider eller redigere og vedlikeholde eksisterende nettsider. 

    Nyhetsbrev

    Nyhetsbrev er salgsutløsende og må derfor brukes med omhu. Du har allerede en relasjon med mottakeren av nyhetsbrevet fordi han/hun aktivt har sagt ja til å få informasjon fra deg.

    Om innholdet i nyhetsbrevet er uinteressant, vil leseren klikke på lenken "avmeld"/unsubscribe.

    Innholdet i nyhetsbrevet må oppleves som verdifull for leseren hver gang. Det kan være pristibud, fagartikler, informasjon om nye produkter osv.

    Uansett om du har stort eller lite markedsbudsjett skal vi bidra til at du når flere relevante kunder

    Vil du ha mye hjelp eller bare hjelp til å komme i gang med den digitale markedsføringen? Du får tips til nettsidens søkeord, oppsett av annonsekontoer, kartlegging av kundereisen.

    Vi ser på kommunikasjonen i de ulike digitale kanalene. Hvordan du kan gi bedre service og opptre enhetlig på en enklere måte.

    Ta kontakt for en prat om hvordan vi går frem videre.

    Ta kontakt

    Ta kontakt
    Ønsker tilbakemelding på

    Kjetil Lyngmyr

    Advokat/Partner Austin Lyngmyr & Co. Advokatfirma

    Hanne Josefsen er ikke redd for å dele kunnskap og har et oppriktig ønske om å hjelpe deg og din bedrift. Perfekt om du vil lære mer og gjøre noe selv. Samtidig er hun mer enn stødig nok til å ta styringen om du heller vil bruke din tid på det du er best på i jobben din. Anbefales.

    «The best marketing doesn’t feel like marketing.»

    – Tom Fishburne

    Kurs i digital markedsføring

    Du kan lære digital markedsføring på våre kurs. Enten enkeltkurs, eller skreddersydde kurs for din bedrift. Vil du fokusere på søkemotoroptimalisering (SEO), skrive tekster for nett, innholdsmarkedsføring (Content Marketing), annonsesystemet på Facebook, Google Ads og/eller Google Analytics? Ta kontakt slik at vi kan kartlegge dine behov.

    Fra korte foredrag og seminar til lengre og grundigere kurs.

    Ta kontakt for skreddersydd kurs –>

    Kurs: