Nettbutikken Linda Johansen

toppbilde

Gode hudpleieprodukter utviklet over mange år, hard jobbing kombinert med lang erfaring innen salg og markedsføring har gitt knallbra resultater for nettbutikken til Linda Johansen og Timm Wold. Les mer om hvordan de jobber med nettbutikk og markedsføringen deres.

Av Hanne Josefsen

Timm, eier og daglig leder av Linda JC AS og nettbutikken LindaJohansen.no, forteller hvordan de jobber med kundereisen.

Grafisk produksjon i eget hus

Det første som møter deg når du går inn dørene til Linda Johansens hovedkontor er en proff Canon-printer.

- Vi produserer alt materiell selv, fra design til trykk og falsing av brosjyrer, forteller Timm.

- Skjærebordet brukes til emballasje, vi tegner og utformer emballasjeløsningene her, slik at vi har full kontroll før malene sendes videre til produksjon. Her bruker vi norske leverandører.

Fra design til ferdig trykket og falset brosjyre i eget hus.

Inhouse reklameproduksjon

Timm Wold og Linda Johansen

Lindas hudpleie- og Makeup-produkter er blitt populære hos målgruppen, kvinner 35-65.

4 tips for deg som skal i gang med nettbutikk 

1. Bruk en hyllevareløsning om du skal starte en nettbutikk

Det er den billigste og enkleste løsningen. Her får du nettsider klare med betalingsløsning, logistikkløsning og lagerhåndtering.

2. Prioriter kundereisen

Fra besøk i butikk til produkt levert hos kunden, bør det være en rød tråd. Enhetlig grafisk profil. Gi kunden følelse av luksus.

3. Ikke la all fortjenesten bli spist opp av annonsering på Facebook og Google

Jobb med innholdet på nettsidene. Nyhetsbrev er en svært rimelig og effektiv markedsføring. Husk - de må være så bra at de konverterer.

4. Det er kundereisen som er viktig

Det skal være en opplevelse for kunden fra første besøk på nettsidene til produktene er levert hjemme.

Vil du få beskjed neste gang det kommer tips om markedsføring fra bMarketing?

Ja, klart jeg vil ha nyhetsbrev:

Nyhetsbrev