Konsulent digital markedsføring

Du er her: Hjem » Markedsføringstjenester » Konsulent digital markedsføring


Vil du ha flere kunder og selge mer?

Få hjelp til digital markedsføring, uten å ansette. Lang erfaring med markedsføring for ulike bransjer og forskjellige målgrupper, kommer din bedrift til gode.

Få hjelp til markedsstrategi

Markedsstrategien bidrar til at bedriften når forretningsmålene. For å vite om strategien lykkes, måler vi resultatene.

Vi måler de ulike aktivitetene i markedsføringen slik at vi ikke bare ser om vi lykkes, men også for å kontinuerlig optimalisere og sjekke at vi er på rett spor.

Mål og måltall brukes på besøk på nettsidene, antall henvendelser, antall solgte produkter, antall påmeldte til nyhetsbrev, lesetid på artikler, klikk på annonser osv.

Ta kontakt for hjelp til markedsplan og gjennomføring av din digitale strategi.

Søkemotoroptimaliserte nettsider

Enten du vil ha nye nettsider eller redigere nettstedet du har i dag. Innholdet blir tilrettelagt slik at de blir funnet i søk.

Dette handler om det tekniske på siden, strukturen på innholdet, og innholdet i teksten. At innholdet er skrevet i et naturlig språk og at det samsvarer med det kunden din søker etter.

For å rangere høyt i søk, må nettsidene vedlikeholdes og utvikles slik at du kan hevde deg i konkurransen på Google. Nettsidene skal ikke bare være synlig i søk, de skal naturligvis også konvertere, så innholdet tilrettelegges for leads og salg.

Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring, på engelsk, Content Marketing, er godt digitalt innhold på nettsidene dine. Dette kan være fagartikler, bruksanvisninger, tips, underholdning eller annet som hjelper kunden den mer enn at du bare selger produkter og tjenester. Innholdsmarkedsføring kan også være på sosiale medier i form av video på YouTube eller gode bilder og video på Instagram.

Innholdet skal bidra til at du når dine forretningsmål.

Sosiale medier

Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, Snapchat og TikTok

I mange bransjer forventes det at du kommuniserer og er lett tilgjengelig for målgruppen din i ulike sosiale medier.

Kanalene er forskjellige, og du må tilpasse innholdet og kommunikasjonen til målgruppen og kanalen.

Det holder ikke å ha en Facebook-side, du må ha en plan for hvorfor du skal være på Facebook, og hvorfor målgruppen din har lyst til å kommunisere med deg der. Du må være relevant.

Om du har konto på Instagram med mye godt innhold og mange følgere, skal Instagram-kontoen også bidra til at du når dine forretningsmål.

Les mer om annonsering på Facebook og Instagram her. 

Få hjelp til å møte kundene dine med godt, relevant innhold i sosiale medier.

Google Ads

Med annonser på Google treffer du kundene der de allerede søker etter dine produkter og tjenester.

Annonsene er relevante og hjelper kundene med å finne det de trenger. Dette kalles også SEM, forkortet for

Search Engine Marketing

I Googles annonsesystem har du full kontroll over budsjettet, hvor mye penger du til enhver tid ønsker å bruke på de ulike kampanjene og annonsene.

Les mer om Google-annonser her

Ta kontakt for hjelp med Google-annonsering.

Kampanjer og annonser

Annonser på Facebook og andre flater skiller seg ut fra Google-annonser ved at målgruppen ikke nødvendigvis har søkt etter tjenestene dine. Annonsene må tilpasses kanalen de er i.

Facebook-annonser skal være en del av flyten på Facebook hjem-siden eller Storyen til målgruppen. Om annonsen skal gi verdi, og ikke virke irriterendes, bør den være en naturlig del av leseflyten/scrollingen til kunden.

Også i de andre kanalene skal annonsen helst være en del av feeden.

Banner-annonser på andre flater, som f. eks display-annonser fra Google som vises på andre nettsider, og f.eks bannerannonser på nettaviser og magasiner må ofte skille seg mer ut slik at de tar oppmerksomheten fra det redaksjonelle innholdet.

Konsulent
Ja, takk
Kontakt meg helst på

Tilbakemeldinger